Szukaj w Czytelni
16.07.2009
Rekrutacja oparta na kompetencjach.

Kompetencje to, najogólniej ujmując, umiejętności, których posiadanie jest niezbędne do wykonywania określonych zadań zawodowych na pożądanym poziomie. Kompetencje możemy podzielić na twarde: merytoryczne, jak na przykład określone kursy, znajomość języków, konkretne umiejętności zawodowe, oraz na kompetencje miękkie, związane najczęściej z umiejętnościami społecznymi pracowników, takimi jak komunikatywność, umiejętność zarządzania czasem, umiejętności przywódcze itp. Aby pracownik okazał się w pełni efektywnym wykonując zadania postawione na danym stanowisku pracy dobrze jest poznać wymagania kompetencyjne danego stanowiska, a także stopień spełniania ich przez daną osobę.

09.07.2009
Jakoś czy jakość?

Rzetelna ocena kompetencji Kandydatów do pracy jest jednym z kluczowych zadań działów HR. Każdy manager zdaje sobie sprawę z możliwych kosztów błędnych decyzji rekrutacyjnych i wie, że czasem warto zainwestować w sam proces rekrutacji, oszczędzając sobie późniejszych problemów.

Jedną z najskuteczniejszych metod weryfikacji umiejętności Kandydatów jest assessment center. Często okazuje się jednak, że realizacja tego typu projektu przerasta możliwości działu HR ze względu na jego czaso- (i praco-) chłonność. Najprostszym rozwiązaniem wydaje się wówczas zlecenie takiego zadania zewnętrznym konsultantom.

Czy warto to robić? Jak wybrać odpowiednią firmę? Co powinno zwrócić uwagę pracodawcy?

 

09.07.2009
Top Employers Polska 2009/2010

Ruszyło badanie Top Employers Polska 2009/2010

«   1 | …  37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | …  44 |  »


Powiązane tematycznie
Powiązane tematycznie

Oferta usług Grupy Tempo
Realizacje Grupy Tempo
Jakość usług Grupy Tempo

Referencje
Referencje

Ośrodek oceny dla Vattenfall Distribution Poland

W ramach procesu rekrutacji wewnętrznej na stanowisko kierownicze (…) korzystałam ze wsparcia firmy Grupy Tempo w zakresie przeprowadzenia ośrodka oceny dla dwóch kandydatów. W tym temacie współpracowałam bezpośrednio z Panią Ewą Fiedor, która podeszła do realizacji tego zlecenia w pełni profesjonalnie - od momentu projektowania ośrodka po przekazanie informacji zwrotnej uczestnikom procesu (decydentom i kandydatom). Świadczy o tym szczegółowa analiza istniejącego w GZE S.A. modelu kompetencji i odpowiadających im zachowań, doradztwo w doborze priorytetowych obszarów oceny, a w efekcie wypracowanie adekwatnych narzędzi. Przygotowany (...) raport był czytelny i przydatny w procesie decyzji, m.in. ze względu na szeroki wachlarz informacji o kandydatach zarówno w układzie indywidualnym jak i porównawczym.

czytaj więcej >>

Katarzyna Markowicz, Kierownik Działu Rozwoju i Szkoleń